FASTRON-7
Na przełomie 2014/2015 rozpocząłem projektowanie nowego modelu: FASTRON-7. Ma on w założeniach być prostszą wersją FASTRON-6, również z naciskiem na staranność w wykończeniu.Bryła urządzenia ma być zwarta i łatwa w transporcie, a przy tym również urządzenie ma być sztywne z możliwością użycia nawet cięższych teleobiektywów. Napędem będzie sprawdzony i znakomity napęd MK-Astro FASTRON-DRIVE zaprojektowany i wykonany przez Michała Klimaszewskiego. Ten napęd podnosi zdecydowanie rangę FASTRONów.
* * * * * * * * * * * * * *
31.01.2015 – FASTRON-7 INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA PDF
* * * * * * * * * * * * * *
FASTRON-7 – Przegub silnika krokowego.
* * * * * * * * * * * * * *
Niektóre fotki z FASTRON-7
Seria zdjęć ze zlotu PTMA Warszawa w Krzyżach.
Środkowa część Oriona z miasta. W Piotrkowie Trybunalskim na prywatnej posesji udało mi się wykonać takie zdjęcie klejnotów Oriona
Próba możliwości długich czasów naświetlania w OA Wójcin. 7 zdjęć po 436 sekund!!! I jakie punktowe gwiazdy! Ogniskowa 100 mm.
* * * * * * * * * * * * * *
27.06.2015 FASTRON-7 zmontowany ze sklejek wyciętych frezem komputerowo, a części metalowe laserem ze stali kwasoodpornej także sterowanym przez komputer..
* * * * * * * * * * * * * *
9.03.2015 FASTRON-7 na parkingu przy CAMK. Warszawa. Widok na kometę w kierunku łuny od centrum stolicy. Warunki fatalne. Ale przy naświetleniu 50 zdjęć po 25 sekund i złożeniu ich udało się nawet zarejestrować warkocz komety. Kometa C/2014 Q2 Lovejoy przebywa obecnie w pobliżu gromady otwartej NGC 457 zwanej E.T. Prowadzenie było idealne – FASTRON-7 spisał się na medal.
* * * * * * * * * * * * * *
2.03.2015 FASTRON-7 będzie pomalowany dwoma kolorami – brązowy i w kolorze drewna. A tak wygląda po pomalowaniu na brązowo. Dzięki takiemu malunkowi ładniej widać konstrukcję FASTRON-7.
* * * * * * * * * * * * * *
22.02.2015 Całkowicie zmontowany i wykończony (tylko jeszcze malowanie pozostało) jak dla mnie prezentuje się świetnie.
* * * * * * * * * * * * * *
20.02.2015 Pierwsze zdjęcie przy użyciu FASTRON-7. Mgławica Płomień i Koński Łeb z Piotrkowa z ogródka Izy Stępień.
* * * * * * * * * * * * * *
19.02.2015 Ponieważ dolna płyta jest mała to dorobiłem nieco większą płytę podstawy, aby było gdzie umieścić sterownik MK-Astro i rozbudowane u mnie centrum zasilania.
* * * * * * * * * * * * * *
18.02.2015 Główna konstrukcja zakończona.
* * * * * * * * * * * * * *
12.02.2015 Zrobiłem regulowane w pełnym zakresie szerokości geograficznych od równika do biegun blok napędowy oparty na sterowniku MK-Astro FASTRON-DRIVE.
* * * * * * * * * * * * * *
11.02.2015 Odebrałem oś godzinną od tokarza i po zmontowaniu FASTRON-7 zaczyna coraz lepiej wyglądać.
* * * * * * * * * * * * * *
10.02.2015 Wstępnie zmontowana konstrukcja FASTRON-7 bez elementów metalowych i napędu. Widać łatwość ustawienia na dowolną szerokość geograficzną.
* * * * * * * * * * * * * *
4.02.2015 Poprawiłem podpory stałe regulacyjnej płyty podstawy i zamontowałem na skrzynce ruchomej blokadę uchwytu rurki trzymającej głowicę foto.
Skrzynka ze śrubą zamontowana na stałe i z blokowanym wymiennym uchwytem rurowym.
* * * * * * * * * * * * * *
3.02.2015 Zmiana decyzji. Postanowiłem wykonać w ruchomej skrzynce gniazdo na wymienne wkłady z uchwytem na fotograficzną głowicę kulową lub gniazdo dovetail na cięższe obiektywy. Będę miał wymienne te wkłady z FASTRON-6.
* * * * * * * * * * * * * *
29.01.2015 zakończyłem płytę podstawy do precyzyjnego ustawiania nachylenia osi godzinnej do poziomu.
* * * * * * * * * * * * * *
28.01.2015 miałem tylko 1,5h na prace nad F-7. Dolną, regulacyjną płytę podstawy skleiłem, skręciłem i przyciąłem. Może jutro zamontuję gniazdo z gwintem do regulacji i dwie nieruchome podpory. No i jeszcze sporo szlifowania tej płyty. Ma to ślicznie wyglądać
* * * * * * * * * * * * * *
W dniu 27.01.2015 zacząłem prace nad płytą podstawy z regulacją nachylenia osi godzinnej. Ciągle mam mało czasu, więc postępy małe, ale wszystko w swoim czasie
* * * * * * * * * * * * * *
W dniu 21.01.2015 pierwsze szlifowanie. Ramię prowadzące pocienione, aby śruba napędowa pchała dokładnie w osi ruchomej części FASTRON-7.
* * * * * * * * * * * * * *
W dniu 20.01.2015 pierwsze klejenia sklejek. Na wagę FASTRON-7 wychodzi dużo lżejszy niż FASTRON-6
* * * * * * * * * * * * * *
W dniu 8.01.2015 mam już komplet sklejek.
* * * * * * * * * * * * * *
W dniu 5.01.2015 zakończyłem projektowanie i rozpocząłem fazę realizacji. Elementy metalowe ślusarsko-tokarskie zostały już zlecone do wykonania do specjalistycznego warsztatu mechanicznego, a montaż elementów drewnianych wkrótce rozpocznę jak tylko stolarnia przygotuje mi pocięte już elementy ze sklejki..