Skip to content

Ostatnia aktualizacja przez JaWil dnia 10.05.2016 o godzinie: 10:02

FASTRON-7

Na przełomie 2014/2015 rozpocząłem projektowanie nowego modelu: FASTRON-7. Ma on w założeniach być prostszą wersją FASTRON-6, również z naciskiem na staranność w wykończeniu.Bryła urządzenia ma być zwarta i łatwa w transporcie, a przy tym również urządzenie ma być sztywne z możliwością użycia nawet cięższych teleobiektywów. Napędem będzie sprawdzony i znakomity napęd MK-Astro FASTRON-DRIVE zaprojektowany i wykonany przez  Michała Klimaszewskiego. Ten napęd podnosi zdecydowanie rangę FASTRONów.

 

* * * * * * * * * * * * * *

31.01.2015 – FASTRON-7   INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA  PDF

 * * * * * * * * * * * * * *

FASTRON-7 – Przegub silnika krokowego.

 

 * * * * * * * * * * * * * *

Niektóre fotki  z  FASTRON-7

Seria zdjęć ze zlotu PTMA Warszawa w Krzyżach.

 

Środkowa część Oriona z miasta. W Piotrkowie Trybunalskim na prywatnej posesji udało mi się wykonać takie zdjęcie klejnotów Oriona :)

Próba możliwości długich czasów naświetlania w OA Wójcin. 7 zdjęć po 436 sekund!!!  I jakie punktowe gwiazdy!   Ogniskowa 100 mm.

 

 

 

* * * * * * * * * * * * * *

27.06.2015  FASTRON-7 zmontowany ze sklejek wyciętych frezem komputerowo, a części metalowe laserem ze stali kwasoodpornej także sterowanym przez komputer..

 

 

 

* * * * * * * * * * * * * *

9.03.2015  FASTRON-7 na parkingu przy CAMK. Warszawa. Widok na kometę w kierunku łuny od centrum stolicy. Warunki fatalne. Ale przy naświetleniu 50 zdjęć po 25 sekund i złożeniu ich udało się nawet zarejestrować warkocz komety. Kometa C/2014 Q2 Lovejoy przebywa obecnie w pobliżu gromady otwartej NGC 457 zwanej E.T. Prowadzenie było idealne – FASTRON-7 spisał się na medal.

* * * * * * * * * * * * * *

2.03.2015  FASTRON-7 będzie pomalowany dwoma kolorami – brązowy i w kolorze drewna. A tak wygląda po pomalowaniu na brązowo. Dzięki takiemu malunkowi ładniej widać konstrukcję FASTRON-7.

* * * * * * * * * * * * * *

22.02.2015  Całkowicie zmontowany i wykończony (tylko jeszcze malowanie pozostało) jak dla mnie prezentuje się świetnie.

* * * * * * * * * * * * * *

20.02.2015  Pierwsze zdjęcie przy użyciu FASTRON-7. Mgławica Płomień i Koński Łeb z Piotrkowa z ogródka Izy Stępień.

* * * * * * * * * * * * * *

19.02.2015  Ponieważ dolna płyta jest mała to dorobiłem nieco większą płytę podstawy, aby było gdzie umieścić sterownik MK-Astro i rozbudowane u mnie centrum zasilania.

* * * * * * * * * * * * * *

18.02.2015  Główna konstrukcja zakończona.

* * * * * * * * * * * * * *

12.02.2015  Zrobiłem regulowane w pełnym zakresie szerokości geograficznych od równika do biegun blok napędowy oparty na sterowniku MK-Astro FASTRON-DRIVE.

* * * * * * * * * * * * * *

11.02.2015 Odebrałem oś godzinną od tokarza i po zmontowaniu FASTRON-7 zaczyna coraz lepiej wyglądać.

* * * * * * * * * * * * * *

10.02.2015 Wstępnie zmontowana konstrukcja FASTRON-7 bez elementów metalowych i napędu. Widać łatwość ustawienia na dowolną szerokość geograficzną.

* * * * * * * * * * * * * *

4.02.2015 Poprawiłem podpory stałe regulacyjnej płyty podstawy i zamontowałem na skrzynce ruchomej blokadę uchwytu rurki trzymającej głowicę foto.

Skrzynka ze śrubą zamontowana na stałe i z blokowanym wymiennym uchwytem rurowym.

 

* * * * * * * * * * * * * *

3.02.2015 Zmiana decyzji. Postanowiłem wykonać w ruchomej skrzynce gniazdo na wymienne wkłady z uchwytem na fotograficzną głowicę kulową lub gniazdo dovetail na cięższe obiektywy. Będę miał wymienne te wkłady z FASTRON-6.

* * * * * * * * * * * * * *

29.01.2015 zakończyłem płytę podstawy do precyzyjnego ustawiania nachylenia osi godzinnej do poziomu.

* * * * * * * * * * * * * *

28.01.2015 miałem tylko 1,5h na prace nad F-7. Dolną, regulacyjną płytę podstawy skleiłem, skręciłem i przyciąłem. Może jutro zamontuję gniazdo z gwintem do regulacji i dwie nieruchome podpory. No i jeszcze sporo szlifowania tej płyty. Ma to ślicznie wyglądać :)

* * * * * * * * * * * * * *

W dniu 27.01.2015 zacząłem prace nad płytą podstawy z regulacją nachylenia osi godzinnej. Ciągle mam mało czasu, więc postępy małe, ale wszystko w swoim czasie :)

.

* * * * * * * * * * * * * *

W dniu 21.01.2015 pierwsze szlifowanie. Ramię prowadzące pocienione, aby śruba napędowa pchała dokładnie w osi ruchomej części FASTRON-7.

* * * * * * * * * * * * * *

W dniu 20.01.2015 pierwsze klejenia sklejek. Na wagę FASTRON-7 wychodzi dużo lżejszy niż FASTRON-6 :)

* * * * * * * * * * * * * *

W dniu 8.01.2015 mam już komplet sklejek.

 

* * * * * * * * * * * * * *

W dniu 5.01.2015 zakończyłem projektowanie i rozpocząłem fazę realizacji. Elementy metalowe ślusarsko-tokarskie zostały już zlecone do wykonania do specjalistycznego warsztatu mechanicznego, a montaż elementów drewnianych wkrótce rozpocznę jak tylko stolarnia przygotuje mi pocięte już elementy ze sklejki..