FASTRON-9KTL
Spacerując nad brzegiem Bałtyku w Karwi w 2016 roku (stąd literka „K” w nazwie) pomyślałem, że następnym modelem FASTRONa będzie egzemplarz najlżejszy, najmniejszy i najtańszy w wykonaniu. Wrócę do sprawdzonych zawiasów ze stali nierdzewnej użytych w modelach FASTRON-5s i FASTRON-5m. Obydwa te egzemplarze sprawują się znakomicie, więc bez obaw wracam do tego rozwiązania osi godzinnej. Projektowany model FASTRON-9KTL z założenia będzie najlżejszy i turystyczny, łatwy w przenoszeniu – do użycia głównie do szerokich kątów. Ale myślę, że moim obiektywem 200 mm też uda się zrobić dobre zdjęcia.
11 marca 2017 skrystalizowała się u mnie potrzeba posiadania takiego najlżejszego FASTRONa, więc przechodzę tym samym do realizacji wykonania tego modelu. Projekt urządzenia dojrzał już w mojej głowie. Przelałem to na papier i poniżej widać rysunek tego urządzenia bez śruby napędowej i samego napędu.
Sukcesywnie będę tu umieszczał postępy robót przy kreowaniu modelu FASTRON-9KTL.
16 marca koniec robót. Pozostało już tylko malowanie.
Ciężar samej głowicy FASTRON-9KTL to 1,7 kg.